2018
leden / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 30. / 31.
únor / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 26. / 27. / 28.
březen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 26. / 27. / 28. / 29. / 30. / 31.
duben / 1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30.
květen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12.-13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19.-20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.
červen / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.-17. / 18. / 19. / pauza / 26. / 27. / 28. / 29. / 30.
červenec / 1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.
srpen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
září 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28.-30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 18. 19. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
listopad 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.
Prosinec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 3.9. 2012,
  • V celé Evropské unii skončily levné ekologické Edisonovy žárovky
  • Romney přijal kandidaturu na prezidenta, slíbil východ z ekonomické krize
  • ODS vytáhla proti ČSSD případ Lidového domu získaného v restituci
  • Peake se sešla s Červíčkem a schůzku koalice k policii už nežádá
  • Dobeš otevřel další část brněnského okruhu a Královopolský tunel
  • Lessy podal proti obvinění stížnost, proti propuštění podá rozklad
  • Česká armáda chce prodat letouny L-159, a to i soukromníkům
  • Znovu se rozjely stavební práce na dokončení dálnice D8
  • Počasí v Praze: mrholwní, 17 stupňů

     
 border=
    Nečas v Afghánistánu
    Je dobře, že premiér Petr Nečas navštívil příslušníky naší mise v Afghánistánu. Je to pro ně určitě podpora a také jisté zadostiučinění. Ti lidé vnímají vztahy s vlastní zemí jinou optikou, než turista na pláži na Korfu. Jsou vystaveni strázním vojenského života každý den a přirozeně že riskují i životy, jsou ve válečné zóně. Navíc jde o denervující válku bez pravidel, kde existuje jediná jistota, totiž že nelze věřit prakticky ničemu a nikomu. Na naše vojáky, ať už slouží doma nebo v zahraničí, je třeba se dívat bez heroizujícího patosu, jaký se lepil na pochodující kolony v době masových konfliktů, front a zákopových linií. Ti lidé jsou profesionálové, pracují, dělají práci kterou chce dělat málokdo a která je takové povahy, že ji dost dobře vyvážit penězi nejde. Hlavně potřebují uznání a podporu. Což je přesně to, co premiér učinil a je to důvod, proč je to dobře.

    Omyl Martina C. Putny
    K významným osobnostem vyjadřujícím se k otázce církevních restitucí se připopjil i literární historik Martin C. Putna. S restitucemi v té podobě jak jsou předkládány k hlasování v parlamentu nesouhlasí a dovozuje to takto: „Tato formální restituce zmrazí přirozený náboženský vývoj a oslabí vazbu církevní reprezentace na věřící, protože když bude mít spoustu peněz, nebude potřebovat lidi v kostelích „ Je to mylný názor a je kupodivu, že ho vyslovil člověk, který žije v tomto prostředí tak dlouho. Spoustu peněz budou mít jednotlivci a skupiny, které se na restitucích přiživí, krátce, které ty zdroje ukradnou. Na církve zbude jen malý díl, odhadoval bych to na 20%, a i to si myslím, že je naivně optimistický odhad.

    Ono to ani jiné být nemůže. Napíšu to lapidárně.
    Představte si, že jste církev. Najednou dostanete majetek, dejme tomu, ve výši deseti miliard. Co s ním budete dělat? Majetek je starost a péče. Vy spravovat majetek neumíte. Jste církev a obsluhujete komunikaci s transcendentnem. Tak si najmete schopné lidi, aby se o majetek postarali.

    No a ti ho ukradnou.
    Jestli je bůh ochotný se starat o světské věci, způsobí, že zákon neprojde. Ve výsledku by byli jen ještě více napakovaní grázlové a ještě horší nenálada až nenávist vůči církevnímu životu v Čechách.

    Čtěte digineff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
     
 border=
    Podger v Datartu
    Usoudili jsme s Ljubou, že čas dozrál a že se už nebudeme dívat na klenoty světové kineatigrafie na upatlaném displeji iPadu a že si koupime pěknou velkou placatou televizi, nejlíp plasmu. Počkali jsme si na zapršený podvečer a vypravili se na Zličín do Datartu.

    Ujal se nás milý a očividně dobře informovaný prodavač a všechno nám ukazoval a vysvětloval a poukazoval na tohle a pak zas na tamto a byl nestranný a do ničeho se nesnažil nás tlačit, podával excelentní výkon. A musel čelit i záludným otázkám.

    “Poslyšte,“ ptám se, „tohle je mi divné: máte tu rlzné značkky, Panasonic, Sdharp, Sony, Samsung... A pčo je na té obrazovce vždycky vlevo čtyřka? To je nějaký kód?“

    “To znamená čé té čtyři, pane...“ řekl a poprvé ztratil sebejistotu, protože si myslel, že si z něho dělám srandu.

    Šli jsme pak dál a měli tam televizor a před ním stojánek s takovým koukáním.

    “To je plastická televize. Tři dé,“ vysvětloval.

    “Můžu se podívat?“

    “Samozřejmě!“

    Na obrazovce ve zpomaleném rytmu se rozvíjel květ růže.

    Přisál jsem zrak k tomu koukálesu a vidím černou tmu.

    “Vono je to nějaký rozbitý! Nebo rozštelovaný, vidím tmu!“ povykoval jsem.

    “Skončila smyčka, pane,“ řekl ten dobrý muž tiše a to už věděl najisto, že tohoto podvečera televizor neprodá.

    Ale to se změní. Televizor tam koupím. Jak praví Terminátor: „I´ll be back!“ -->